Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2012

Οι 5 χειρότερες αποφάσεις στην ιστορία της Τηλεόρασης

Ο κόσμος του θεάματος κινείται με ρυθμούς τόσο γρήγορους, που όταν χτυπήσει τα 88 μίλια την ώρα μπορεί κατ' ακρίβεια να ταξιδέψει πίσω στο χρόνο. Την μια στιγμή είσαι στο επίκεντρο, σνορτάροντας κοκαΐνη από το στήθος μιας αμφιβόλου ηθικής κυρίας (όπως κάνει κάθε καλός σταρ) και την άλλη διερωτάσαι εάν η οδοντόπαστα που βρήκες στα σκουπίδια θα πηγαίνει με το μισό μουχλιασμένο σάντουιτς που ήταν δίπλα. Οι επιχειρηματικές αποφάσεις παίρνονται σε ρυθμούς αστραπής, σχεδόν όλες περιέχουν πολύ ψηλό βαθμό ρίσκου και είναι σχεδόν αδύνατο να προβλέψει κάποιος πως θα καταλήξουν. Με αυτά τα δεδομένα υπόψην, είναι συχνό φαινόμενο οι εταιρείες παραγωγής και οι τηλεοπτικοί σταθμοί να παίρνουν αποφάσεις που εκ των υστέρων αποδεικνύονται λανθασμένες και ζημιογόνες. Δεν μπορούμε όμως να κάνουμε κριτική εκεί γιατί οι μετά Χριστόν προφήτες είναι ευδοκιμούμενο είδος.
Κάποιες από αυτές τις αποφάσεις όμως είναι τόσο λάθος, που θέλεις να σκίσεις τα ρούχα σου και να γυρίσεις τον χρόνο πίσω για τους βαρέσεις στο κεφάλι! Διαβάστε εδώ τις 5 -κατά την δική μου άποψη- χειρότερες αποφάσεις στην ιστορία της τηλεόρασης!


Η Fox ακυρώνει το "Family Guy" δύο φορές

Στις 31 Ιανουαρίου του 1999 o καρτουνίστας και voice actor Seth Mc Farlane έκανε το ντεμπούτο του στη τηλεόραση με μια ανατρεπτική σειρά κινουμένων σχεδίων. Το "Family Guy" είχε σαφώς ενήλικο περιεχόμενο, το χίουμορ του ήταν καυστικό, ανατρεπτικό και σε πολλές περιπτώσεις έπαιζε επικίνδυνα με την δικαστική αγωγή. Η υποδοχή από τον κόσμο ήταν αρκετά καλή, στέλνοντας το "Family Guy" στον αριθμό 33 των μετρήσεων της Nielsen και ανοίγοντας βεβαίως τον δρόμο για συμβόλαιο στον δημιουργό και ανανέωση για μια τουλάχιστον ακόμα σεζον.



Επιδεικνύοντας σοφία ισάξια του Wile E. Coyote, η Fox προσωρινά ανέστειλε την σειρά (το επόμενο επεισόδιο προβλήθηκε τον Απρίλιο) και την έβαλε να παίξει απέναντι στο "Frasier", γιατί ως γνωστόν οι λευκοί άντρες και γυναίκες άνω των 35 με επίπεδο μόρφωσης πανεπιστημίου και ετήσιο εισόδημα πάνω από τον μέσο όρο ψοφούν για καρτούν με βρισιές και κλανιές.


-Oh Archibald do pedal faster. We are in danger of missing that  whimsical television broadcast!

Παρά όμως τον λανθασμένο προγραμματισμό, το "Family Guy" εξακολούθησε να χτυπά αναλόγως καλά νούμερα (η ακροαματικότητα έπεσε δραματικά αλλά ήταν σε υποφερτά επίπεδα, αν αναλογιστούμε και το σαφέστατα χαμηλότερο προϋπολογισμό που έχουν τα καρτουν) και οι παραγωγοί έλπιζαν ότι θα ζήσουν για να δουν την επόμενη μέρα. Φευ όμως.
Το 2000 η Fox ανακοίνωσε επίσημα ότι η σειρά πλέον ακυρώνεται, απόφαση που όμως ανατράπηκε την τελευταία στιγμή. Και όταν λέω τελευταία στιγμή το εννοώ. O McFarlane σε συνέντευξη του είπε ότι όταν η Fox του ανακοίνωσε ότι θα θέλει ακόμα μια σεζόν, διάβαζε το email της ακύρωσης και μιλούσε με άλλο κανάλι για να πουλήσει την σειρά.
Το "Family Guy" επανέρχεται to 2001 αλλά ο προγραμματισμός εξακολουθεί να παραμένει το ίδιο ακατανόητος. Η σειρά παίζει απέναντι στο "Friends" και το "Survivor" και για ακόμα μια φορά δεν φτάνει τα ψηλά νούμερα που είχε δυνατότητα να φτάσει. Με το τέλος της χρονιάς, η Fox ανακοινώνει την οριστική ακύρωση της σειράς και την πώληση των δικαιωμάτων στο αντίπαλο κανάλι Cartoon Network για ψίχουλα, όπως αποκάλυψε ένας από τους διευθυντές της Fox.

"And then, and then I said: Nah man! Of course the show is profitable! Would I lie to you? HAHAHAHA! Im sure this wont come back and bite us on the ass somehow"

Οι ιθύνοντες του CN πιάνουν αμέσως δουλειά. Η σειρά μεταφέρεται στο μπλοκ του Adult Swim και τα νούμερα εκτοξεύονται. Κατά την διάρκεια προβολής της σειράς στο CN η ακροαματικότητα αυξήθηκε 240%, κάνοντας το "Family Guy" την πιο πετυχημένη σειρά στο line up του CN. Με το τέλος της χρονιάς αποφασίστηκε η κυκλοφορία των τριών πρώτων σεζόν σε DVD, που έγιναν ανάρπαστα.
Καταλαβαίνοντας - επιτέλους- τις προοπτικές της σειράς, η Fox πλήρωσε ένα σεβαστό ποσό για να αγοράσει πίσω τα δικαιώματα και από το 2003 και μετά το "Family Guy" είναι από τις πιο παρακολουθημένες σειρές του σταθμού, με συνεχώς αυξανόμενο ακροατήριο και έσοδα που φτάνουν τα εκατοντάδες εκατομμύρια.
Ο McFarlane όμως δεν ξέχασε το κρύο ντους που του έκαναν οι ιθύνοντες της Fox και φροντίζει συχνά-πυκνά να τους ρεζιλεύει μέσα από την σειρά. Οι πιο αξιοσημείωτες περιπτώσεις ήταν μια διαφήμιση στο μέσο ενός επεισοδίου που καλούσε τον κόσμο να δει την σειρά στο Adult Swim,


και η άλλη στα opening credits του "Something something something Dark Side" οπου χαρακτηρίζει τους υπεύθυνους του σταθμού σαν μαιμούδες και περηφανεύεται που τους πήρε 58,000 δολλάρια για να κάνει ένα εντελώς άχρηστο animation ενός ελέφαντα! Κλικ εδώ για να διαβάσετε το κείμενο!
Και μιας και μιλήσαμε για Wile, διερωτηθήκατε ποτέ τι θα γίνει εάν κάποτε πιάσει τον Road Runner;



Το ABC απορρίπτει το "The Cosby Show" 

Το 1984, δύο πρωήν παραγωγοί του ABC έφυγαν από τον σταθμό για να φτιάξουν δική τους εταιρεία παραγωγής, μετά που η σειρά τους "Mork and Mindy" γνώρισε πρωτοφανή επιτυχία. Οι Marcy Carsey και Tom Werner είχαν στα σκαριά μια άλλη κωμωδία, στην οποία θα πρωταγωνιστούσε μια οικογένεια μαύρων και ήθελαν αρχικά να την πλασάρουν ως πιο "ενήλικη" κωμωδία. Οταν ήρθαν σε επαφή με τον σχετικά αγνωστό μαύρο ηθοποιό Bill Cosby για να πρωταγωνιστήσει, εκείνος έδειξε αμέσως ενδιαφέρον αλλά εισηγήθηκε η σειρά να αλλάξει κατεύθυνση και να γίνει κλασσική κωμωδία καταστάσεων (sit com) και οι μαύροι πρωταγωνιστές να παρουσιαστούν ως μορφωμένοι και εύποροι.


Το τρίο συμφώνησε ως προς την κατεύθυνση της σειράς, γύρισαν τον πιλότο και έστειλαν το υλικό στο ABC. Οι υπεύθυνοι όμως του σταθμού απέρριψαν την σειρά, με δικαιολογητικό που θα έκανε τον Μεγάλο Δράκο της KKK περήφανο. Η σειρά κρίθηκε ως "μη ρεαλιστική" γιατί κανένας δεν θα πίστευε ότι σε μια μαύρη οικογένεια θα μπορούσε να υπάρχει ένας γιατρός και μια δικηγόρος!

Ανεπίσημη φωτό από συνεδρίαση του ΔΣ του σταθμού
Ο Bill Cosby δεν πτοήθηκε καθόλου και ξεκίνησε επαφές με το αντίπαλο κανάλι NBC, που δέχτηκε τελικά να προβάλει την σειρά. Το "The Cosby Show" κατέληξε να είναι μια από τις πιο πετυχημένες σειρές της δεκαετίας, έφερε εκατομμύρια σε έσοδα και βοήθησε το NBC να καθιερωθεί ως ένας σοβαρός παίχτης στο παιχνίδι της τηλεόρασης. Well done ABC!

Pictured: An anthropomorphic alien from planet  Ork. Cause, you know. Realism

Και μιας και είμαστε εδώ, ορίστε και κάτι που μπορεί να μην ξέρατε. O χαρακτήρας της μεγάλης κόρης του Cosby, Sondra, αρχικά είχε δοθεί σε μια άλλη ηθοποιό. Παρά το ότι είχε συμφωνήσει να εμφανιστεί στη σειρά, αποσύρθηκε τη τελευταία στιγμή για να επικεντρωθεί στη μουσική της καριέρα.

"And IIIIIIIIIIIIIIIIIII will always crack yououououou..." What? Too soon?

H Dana Delany απορρίπτει ρόλους εκατομμυρίων

Μερίδιο στο epic fail ομως δεν διεκδικούν μόνο οι εκείνοι που λένε "όχι" σε σειρές που αποδείχτηκαν χρυσωρυχεία, αλλά και ηθοποιοί που αρνήθηκαν ρόλους που για τους οποίους άλλοι θα σκότωναν.
Τώρα, όταν μιλάμε για σινεμά, οπωσδήποτε ξεχωρίζει η περίπτωση Connery που αρνήθηκε να παίξει τον ρόλο του Gandalf στο LotR και τον Αρχιτεκτονα στο "Matrix" επειδή όπως είπε "δεν κατάλαβε τον ρόλο".

Και ως γνωστόν ο Sean Connery δεν κάνει λάθος επιλογές σε ταινίες

Σινεμά και τηλεόραση όμως είναι δρόμοι παράλληλοι και στην μικρή οθόνη ξεχωρίζει η περίπτωση της ηθοποιού Dana Delany. Εκείνο που κάνει την Delany να ξεχωρίζει δεν είναι ότι είπε "όχι" σε ρόλο που αποδείχτηκε σπουδαίος, αλλά το ότι το έκανε δύο φορές! Η Dana ήταν η πρώτη επιλογή για να παίξει την πρωταγωνίστρια Carrie Bradshaw στο πολυαγαπημένο (ή πολυμίσητο, αναλόγως) "Sex and the City" και έναν από τους κύριους ρόλους (εκείνον της Bree) στο "Desparate Housewives". Εξηγώντας την απόφαση της, η Delany είπε ότι δεν θα ήθελε να παίξει σε μια σειρά που είχε να κάνει με σεξ ενώ ο ρόλος της Bree έμοιαζε πολύ μ' ένα προηγούμενο της.
Στο τέλος πάντως φαίνεται να έβαλε λίγο μυαλό γιατί δέχτηκε να παίξει ένα δευτερεύοντα ρόλο στο "Desparate Housewives" από το 2007 μέχρι το 2010.



To ABC απέρριψε το "CSI"

Αυτή είναι η τέταρτη φορά που γράφω μια εισαγωγική παράγραφο για το θέμα και ο λόγος είναι πολύ απλός . Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψω το πόσο μεγάλη βλακεία ήταν η απόρριψη του CSI. Δεν είναι ότι η σειρά έδωσε άλλα δύο spin-off που είναι εξ' ίσου πετυχημένα. Δεν είναι ότι συλλογικά μέχρι σήμερα έχουν αποδώσει κέρδη γύρω στα 7 δις. Δεν είναι καν ότι μαζί οι τρεις σειρές συγκεντρώνουν την πλειοψηφία των τηλεθεατών. Είναι ότι ακόμα και κάποιος που έχει στιχειώδεις γνώσεις περί τηλεόρασης θα έπαιρνε αντίθετη απόφαση! Η συγκεκριμένη είναι ίσως η μοναδική περίπτωση που μπορεί κάποιος ασφαλισμένα να πει "αν ήμουν εγώ στη θέση του θα τα κατάφερνα καλύτερα".


Εξηγούμαι.
Το 1999 ο Anthony Zuiker προσέγγισε το ABC για να εισηγηθεί μια σειρά με το όνομα "CSI". Η σειρά από μόνη της φαινόταν καλή αλλά είχε και το επιπρόσθετο πλεονέκτημα του ότι στηριζόταν από έναν από τους πιο πετυχημένους παραγωγούς στην ιστορία του σινεμά, τον Jerry Bruckheimer. Να σημειώσω εδώ ότι το είδος των "police procedural drama" (όπως το "NYPD Blue") είναι από τα πιο εύκολα στην TV. Προσωπικά δεν έχω βρει ούτε ένα που να παίχτηκε σε μεγάλο σταθμό και να διήρκησε μόνο μια σεζον. Ο κόσμος τους έχει μια αδυναμία και πάντα τα στηρίζει. Συνοψίζουμε: Σειρά που ήταν αποδεκτή, μεγάλο όνομα την στηρίζει και το είδος είναι εύκολο. Οπως τα βλέπω εγώ, η ριψοκίνδυνη απόφαση δεν είναι να πεις "ναι" αλλά "όχι"! Σοβαρά, δώς του μια σεζόν για να δεις τι γίνεται!
Οτι έγινε όμως δεν ξεγίνεται και ο Zuiker πήρε την ιδέα του στο CBS και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Κι έτσι για να τους το τρίψει στη μούρη, ο Zuiker ονόμασε την εταιρεία παραγωγής του "Dare to Pass"!

Και αυτή πρέπει να είναι η prof pic του στο Facebook


Το NBC ακυρώνει το "Star Trek"

Αν υπάρχει μια δικαιολογία για το ABC, είναι ότι δεν ήξεραν ότι η σειρά θα είχε τόσο μεγάλη επιτυχία. Τα φόντα υπήρχαν μεν, αλλά ακόμα και μια 99% βέβαιότητα έχει 1% αμφιβολία.
Το NBC δεν την έχει ούτε αυτή. Σε αντίθεση με το αντίπαλο κανάλι, το NBC ήξερε ότι έχει επιτυχία στα χέρια του, ήξερε την τεράστια απήχηση που έχει στο κόσμο και ήξερε ότι οι κριτικές για την σειρά θα ήταν θετικές. Ακόμα όμως και με την απόλυτη σιγουριά, ακύρωσαν την πιο αγαπημένη και κερδοφόρα Sci Fi σειρά που έγινε ποτέ, το πρώτο Star Trek.



H εικονική σειρά του Gene Rodenberry ξεκίνησε να προβάλλεται από το NBC το 1966, με μια σεζόν 11 επεισοδίων. Η σειρά είχε μια κάποια επιτυχία αλλά όχι αρκετή ώστε να δικαιολογεί (σύμφωνα με την συνήθη πρακτική του σταθμού) δεύτερη σεζόν. Ο ίδιος ο William Shatner ήταν σίγουρος ότι θα ακυρωνόταν και έδωσε οδηγίες στον ατζέντη του για να διαπραγματευτεί άλλες προτάσεις. Προς έκπληξη όλων όμως, το NBC φάνηκε να αγνοεί τα νούμερα και να προχωρεί με ανανέωση για ακόμα μια χρονιά. Αργότερα μαθεύτηκε ότι η κίνηση αυτή δεν ήταν τόσο τυχαία όσο φαινόταν.
Γιατί το NBC  είχε ξεκινήσει ένα καινούργιο τρόπο μέτρησης και ανάλυσης της τηλεθέασης, που καταδείκνυε όχι μόνο ηλικία και τοποθεσία αλλά και εισόδημα και μορφωτικό επίπεδο. Και εκείνο που έμαθαν από τις μετρήσεις του "Star Trek" ήταν ότι το παρακολουθούσαν κυρίως νεαροί και άντρες με ανώτερη μόρφωση και υψηλό ετήσιο εισόδημα. Οι τελευταίοι κυρίως εμπίπτουν στην κατηγορία του "quality audience" που μένει πιστό σε εκείνα που παρακολουθεί και έχει μεγάλη αγοραστική δυνατότητα. Το τέλειο κοινό για διαφήμιση.

I have a Wile E. Coyote theme going on today

Οπως αποδείχτηκε, η νεά προσέγγιση του NBC ήταν απόλυτα σωστή. Μπορεί η τηλεθέαση την δεύτερη σεζόν να έπεσε, όμως ο συδυασμός των νεαρών και των "πιστών" τηλεθεατών κράτησε την σειρά. Με τα νούμερα όμως να πέφτουν, το NBC αποφάσισε να κόψει την σειρά. Ο Rodenberry ξεκίνησε μια δική του εκστρατεία, γράφοντας στα 4,000 μέλη ενός συνεδρίου επιστημονικής φαντασίας για τις προθέσεις του σταθμού, καλώντας τους να γράψουν ένα γράμμα διαμαρτυρίας στον σταθμό και να πουν και σε 10 άλλους φίλους τους να το κάνουν. Οι μετρήσεις του NBC μπορεί να ανακάλυψαν την ταυτότητα του κοινού τους, αλλά δεν αποκάλυψαν την επιμονή τους. Περιπου ένα εκατομμύριο γράμματα κατέκλυσαν τον σταθμό, οι γραμμές των τηλεφώνων υπερφορτώθηκαν και φοιτητές ξεκίνησαν διαδηλώσεις έξω από τα γραφεία, όλοι ζητώντας από το NBC να σώσει την σειρά. Τα γράμματα έδειξαν και πόσο δίκαιο είχε ο σταθμός στις μετρήσεις του. Τα περισσότερα ήταν από δασκάλους, επιστήμονες, γιατρούς και καθηγητές. Στο παιχνίδι μπήκαν και οι εφημερίδες, μεγάλο μέρος των οποίων είχε χαρακτηρίσει την σειρά ως πρωτοποριακή και καλούσαν τους αναγνώστες τους να βοηθήσουν στην εκστρατεία.

Don't mess with the fan boys. We don't know who you are, we don't know what you want. But we will find you. And we will kill you
Οπλισμένοι με την γνώση ότι έχουν μια σειρά με το πιο φανατικό κοινό στην ιστορία της τηλεόρασης, το NBC έκανε το πιο ηλιθιο πράγμα που μπορούσε να κάνει. Αγνοώντας τα στοιχεία των μετρήσεων τους, άλλαξαν ώρα στην σειρά θάβοντας την στην νύχτα της Παρασκευής (στερώντας της έτσι το νεαρό ακροατήριο) και μείωσαν τους σταθμούς στους οποίους την προωθούσαν (από 220 σε 181). Ο Rodenberry τσακώθηκε με τους ιθύνοντες του σταθμού και αποχώρησε από την σειρά, η οποία μοιραία ολοκληρώθηκε στη τρίτη της σεζόν.
Τα υπόλοιπα τα ξέρετε. Οι "Trekkies" γέννησαν στην ουσία τα σημερινά fan boys, το εμπόρευμα του Star Trek έγινε must για όποιον geek σεβόταν τον εαυτό του και ο Rodenberry γύρισε με επιτυχία συνολικά 6 ταινίες με το πρώτο cast της σειράς. Η Star Trek μανία δεν έλεγε να κοπάσει με τίποτα και  περισσότερα από 20 χρόνια μετά αποφασίστηκε η επανέναρξη της σειράς. Το "Star Trek: The Next Generation" διήρκησε εφτά συνολικά σεζόν και κέρδισε πλειάδα βραβείων, τριπλασιάζοντας το κοινό  των σταθμών στους οποίους προβαλλόταν.


Η νέα σειρά έδωσε ζωή σε άλλες 4 ταινίες, ακόμα 3 σειρές και πρόσφατα σε ένα reboot με τον Chris Pine στο ρόλο του καπετάνιου.
Ορίστε και το αστείο. Το NBC δεν δέχτηκε να προβάλλει την νέα σειρά, γιατί πίστευε ότι θα είχε επιτυχία. Τουλάχιστον είναι σταθεροί στη βλακεία τους.



Αυτά για σήμερα! Καλή σας μέρα και καλή συνέχεια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου